Brändin suoja

Minkä arvoinen brändi on yritykselle? Miksi ja miten sitä kannattaa suojata?

Lähes jokaisella yrityksellä on hallussaan immateriaalioikeuksia, mutta hyvin harvoin niitä hyödynnetään strategisesti parhaalla tavalla. Brändin suoja -teos on tarkoitettu immateriaalioikeuksien suunnittelun ja suojaamisen yleisteokseksi, joka hyödyttää niin pieniä kuin suuria toimijoita.

Teos tarjoaa uudenlaisia strategisia näkökulmia brändin suojaamiseen ja hyödyntämiseen. Kirjan strateginen osa havainnollistaa, miten joustava IP-strategia laaditaan ja miten IP-oikeuksia arvioidaan ja hallinnoidaan tehokkaasti. Kirjan käytännön osassa puolestaan esitellään yleisimmät suojan muodot sekä opastetaan käytännönläheisesti, miten suojaa voidaan hakea. Teos luo katsauksen myös IP-oikeuden tulevaisuuden kehityslinjoihin.

Käsikirja on suunnattu mm. yritysten IPR-asioista vastaaville henkilöille, lakimiehille, yrittäjille, copywritereille ja graafisille suunnittelijoille. Teos soveltuu hyvin myös oppikirjaksi.

"Kirja on erinomainen opas tavaramerkin ja verkkotunnusten hakemiseen, tekijänoikeuteen, mallioikeuteen sekä patentti-ja hyödyllisyysmalliin. Kirjassa on paljon kiinnostavia ja tuoreita käytännön esimerkkejä tosielämästä." Ilkka Kettunen / Ornamon lehti 1/2015. Lue koko arvostelu »

Tekijät

Antti Innanen on IP- ja teknologiaoikeuteen keskittyneen toimiston Dottir Oy:n perustaja ja osakas. Aikaisemmin Innanen on työskennellyt lakimiestehtävissä muun muassa Viestintävirastossa, Asianajotoimisto Boreniuksella sekä EU:n tavaramerkkivirastossa Espanjan Alicantessa.

Jukka Jäske on työskennellyt aiemmin lakimiehenä Patentti- ja rekisterihallituksen Tavaramerkki- ja mallilinjalla. Tällä hetkellä hän työskentelee lakimiehenä Rovio Entertainment Oy:ssä.

Tuotekuva
Hinta
74,00 € (sis. alv 10 %)
Tekijä

Innanen Antti

Jäske Jukka

Saatavuus Varastossa
Sivuja 272
Julkaisuvuosi 2014
Julkaisija Edita Publishing Oy
Painos 1.
ISBN 978-951-37-6397-8
Tuotenumero 37-6397-8
Myyntierä 1
Myyntiyksikkö KPL
Kirjastoluokka 33.34

Brändin suoja kuuluu jokaisen IPR-juristin sekä omaa bisnestä pyörittävän yrittäjän peruslukemistoon. Kirjoittajat opastavat käytännönläheisesti ja havainnollistavia esimerkkejä käyttäen, miten rakentaa alusta pitäen toimiva ja vahva brändi, joka sekä houkuttelee asiakkaita että saa tarpeellista suojaa kilpailijoiden loukkauksia vastaan.

Heidi Härkönen, OTK, Fashion Law -asiantuntija

Jaa:
Muuta aiheeseen liittyvää