Sosiaalinen media ja uudistuva juridiikka: markkinointi, sisällöt ja tietosuoja 18.9. – Miten toimit somessa nyt ja jatkossa?

Sosiaalisen median toimintaympäristö on jatkuvassa muutoksessa. Päivittyvä sääntely ja laintulkintaa koskevat uudet ratkaisut ohjaavat riskienhallintalähtöistä toimintaa. Miten toimit oikein nyt ja jatkossa? Onko toimintatapoja syytä päivittää? Miten laadit tarvittavat asiakirjat?

Koulutuksessa saat monipuolisen tietopaketin sosiaalisen median uudistuvasta juridiikasta:

  • Sosiaalisen median toimintaympäristö ja sääntely

  • Markkinointiyhteistyö ja sosiaalisen median kampanjat – vinkkejä toteutukseen

  • Muistilista immateriaalioikeuksien ja sisältöjen hyödyntämisessä 

  • Mitä tietosuojasta ja datan käsittelystä on syytä huomioida? 

  • Miten suunnittelet sosiaalisen median käytön organisaatiossa? 

Sosiaalisen median hyödyntäminen on pääasiassa viestintää ja markkinointia, joihin liittyy lisäksi usein muun muassa myyntiä, henkilötietojen käsittelyä ja sananvapauden käyttämistä. Uusi EU:n tietosuoja-asetus (GDPR) on vahvistanut organisaatioiden velvollisuutta suunnitella henkilötietojen käsittely entistä huolellisemmin, ylläpitää käsit-telyyn liittyviä asiakirjoja sekä viestiä tietojenkäsittelystä.

Pelkkä sosiaalisen median hyödyntäminen ei tee sen käytön ammattilaista. Muuttuva toimintaympäristö luo haasteita kokeneemmallekin toimijalle. Sovellettavan lainsäädännön tunteminen ja muutosten seuraaminen on tärkeää sosiaalisessa mediassa selviytymisen ja menestymisen kannalta.

Koulutuksen teemojen kautta saat apua riskienhallintastrategian luomiseen ja sosiaalisen median käyttöön liittyvien ohjeiden sekä asiakirjojen laadintaan ja päivitykseen. Koulutus sopii sekä niille, jotka ovat vasta laatimassa sosiaalisen median toimintakäytänteitä, että niille, jotka kaipaavat päivitystä olemassa oleviin menettelytapoihin. Koulutuksessa on varattu erityisesti aikaa kysymyksille ja kommenteille.

Kenelle

Koulutus soveltuu kaikille sosiaalisen median parissa työskenteleville ja aiheesta kiinnostuneille, erityisesti viestinnästä, markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta sekä tietosuoja-asioista vastuussa oleville henkilöille sekä muille asiantuntijoille. Koulutus on laadittu kaupallisten toimijoiden ja julkishallinnon organisaatioiden tarpeisiin.

Ohjelma

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9:00 Tervetuloa ja johdanto päivään

9:05 Sosiaalisen median juridiikka, sananvapaus ja viestintä

9:30 Markkinoinnin tunnistettavuus ja kaupallinen yhteistyö
- Uusin ratkaisukäytäntö
- Vinkkejä yhteistyötä koskeviin ohjeistuksiin ja sopimuksiin

10:00 Markkinointikampanjoiden toteuttaminen
- Kampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa huomioitavaa
- Osallistujille annettavat tiedot ja järjestäjän muut velvollisuudet

Kysymysten purku

10:45 Tauko

11:00 Tietosuojalainsäädännön velvoitteet henkilötietojen käsittelyssä
- Lainsäädännön muutosten vaikutus tietojenkäsittelyyn
- Tarvittavien toimintakäytänteiden suunnittelu ja asiakirjojen laadinta

Kysymysten purku

12:00 Lounas

12:45 Immateriaalioikeudet ja kaupallinen sisältö somessa
- Valokuviin liittyvät oikeudet
- Brändin hallinta ja muut immateriaalioikeuksia koskevat riskit

13:15 Sosiaalisen median käyttöä koskevat kysymykset ja ohjeistus organisaatioissa

Kysymysten purku

13.45 Koulutus päättyy

Kouluttajat

Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elo, Partner, Properta Asianajotoimisto Oy

Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elolla on yli 20 vuoden kokemus immateriaalioikeuksiin, markkinointilainsäädäntöön ja sopimuksiin liittyvästä juridiikasta. Hanna-Maija toimii osakkaana immateriaalioikeudellisiin toimeksiantoihin erikoistuneessa Properta Asianajotoimisto Oy:ssä, joka on juuri palkittu Managing Intellectual Property:n vuoden 2018 “IP Firm To Watch” -palkinnolla.

Lakimies Emilia Lasanen, Properta Asianajotoimisto Oy

Emilia Lasanen on kokenut immateriaalioikeuksiin, kuluttaja- ja markkinointijuridiikkaan sekä tietosuojakysymyksiin erikoistunut lakimies. Asiamiestyön lisäksi Lasanen on toiminut aikaisemmin lakimiehenä kansainvälisessä kuluttajatuotteiden myyntiin lukeutuvassa konsernissa, jossa hän on vastannut muun muassa sisäisten toimintakäytänteiden kehitystyöstä, brändin hallinnasta ja tietosuoja-asioista.

Osallistun*
Osallistujan tiedot
 Olen Edilex-käyttäjä. Käytössäni on henkilökohtainen lisenssi tai organisaatiolisenssi.
 Olen Credita-käyttäjä
 Olen Lakimiesliiton jäsen  
Organisaation tiedot
Lisää osallistujia samasta organisaatiosta
Muiden osallistujien tiedot






Peruutusehdot
Koulutus voidaan peruuttaa järjestäjien taholta viimeistään kaksi viikkoa (14 vrk) ennen koulutusta, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi.

Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään 14 vrk ennen koulutusta. 14 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. 7 vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme. Sairastapauksissa palautamme koulutusmaksun lääkärintodistusta vastaan.
Tuotekuva

AIKA

18.9.2018 klo 9–13.45

 

PAIKKA

Helsinki, Royal at Crowne Plaza, Mannerheimintie 50, Helsinki

Voit osallistua myös verkossa.

 

HINTA

KESÄHINTA LÄHIKOULUTUS 390 € + alv 24%
KESÄHINTA WEBINAARI 340 € + alv 24%

Lisäosallistujat webinaariin edulliseen hintaan:

200 euroa + alv / osallistuja
 
(Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Kampanja voimassa 22.5.-13.7.2018 )  

VIIMEINEN ILMOITTAUTUMISPÄIVÄ


4.9.2018

 

Jaa:
Muuta aiheeseen liittyvää