FAQ

Tällä sivulla pyrimme vastaamaan useimmiten kysyttyihin kysymyksiin. Jos et saanut vastausta etsimääsi kysymykseen, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 020 450 010 tai opettajapalvelu(at)edita.fi

1. Miten saan käyttööni sähköisen opettajan aineiston?
- Sähköinen aineisto tilataan verkkokaupasta lisäämällä haluttu tuote/lisenssi ostoskoriin. Jotta ostos voidaan tehdä, tulee ensin rekisteröityä kohdassa "rekisteröidy käyttäjäksi".

2. Olen tilannut sähköisen opettajan aineiston, mutta en ole vieläkään saanut sitä sähköpostiini, missä vika?
- Sähköistä aineistoa ei lähetetä sähköpostiin. Tilauksen jälkeen sähköinen aineisto on heti ladattavissa kohdassa "omat tuotteet". Nähdäksesi "omat tuotteet", sinun tulee olla sisäänkirjautuneena.

3. Olen perusopetuksen opettaja ja olen oikeutettu ilmaiseen sähköiseen aineistoon. Miksi en pysty lisäämään ilmaista aineistoa ostoskoriini?
- Tarkista kohdasta "omat tiedot", että olet ruksannut kohdan, jossa kysytään käyttämääsi kirjasarjaa. Tämän jälkeen aineiston voi lisätä ostokoriin "nollahintaisena".

katso myös

OPETTAJA LUKIOSSA OHJEPANKKI >>

LUKIOLAINEN OHJEPANKKI >>

PERUSKOULUN OPETTAJA OHJEPANKKI >>

OPPILAS PERUSKOULUSSA OHJEPANKKI >>


AMMATILLINEN KOULUTUS

1. Olen tilannut maksullisen sähköisen opettajan aineiston, miten saan jaettua aineiston kollegoille? (koskee 2.asteen ammatillisia oppimateriaaleja)
- Jos kyseessä on oppilaitoslisenssi, voit ladata aineiston oppilaitoksen sisäiseen verkkoon tai esimerkiksi Moodleen tai muuhun oppilaitoksen sisäisessä käytössä olevalle oppimisalustalle. Vaihtoehtoisesti voit luoda kohdassa "omat tiedot" rinnakkaistunnukset kollegoillesi. Rinnakkaistunnukset saa jakaa kaikille niille opettajille, jotka tarvitsevat materiaalia opetustyössään. Katso tästä miten rinnakkaistunnus luodaan.
Tutustu käyttöehtoihin täältä >>

2. Voinko jakaa yhden henkilön lisenssituotteen kollegalleni?
- Yhden henkilön lisenssi on henkilökohtainen, eikä sitä saa jakaa kolmansille osapuolille.
Tutustu käyttöehtoihin täältä >>

3. Miten puran pakatun zip-tiedoston?
- ks. ohjeet täältä >>

4. Laskutetaanko maksulliset sähköiset aineistot vuoden välein ostopäivästä katsottuna?
- Kyllä.

5. Voinko irtisanoa sähköisen aineiston milloin vaan?
- Kyllä, voit irtisanoa sähköisen aineiston milloin vaan, mutta maksua ei hyvitetä jos laskutuskautta on vielä jäljellä. Ts. aineisto on käytössä koko vuoden  ja se maksetaan koko vuodelta. Seuraavan laskutuskauden alettua (tiedät sen siitä kun seuraava lasku tulee) on kaksi viikkoa aikaa irtisanoa lisenssi alkavaa laskutuskautta ajatellen.

6. Mitä minun täytyy tehdä sähköiselle aineistolle jos irtisanon lisenssin?
- Sinun täytyy poistaa sähköinen aineisto paikoista, jonne olet sen tallentanut. Jos kollegoillasi on rinnakkaistunnukset ja he ovat tallentaneet aineiston esimerkiksi omille tietokoneille, täytyy heidän tehdä samoin. Kopiosto ry:n tarkastajilla on oikeus tarkistaa, miten tämän tuotteen käyttö on järjestetty
asiakkaiden hallinnassa olevissa tietokoneissa ja tietoverkoissa.

7. Voiko sähköisen aineiston ostaa laskulla?
- Kyllä, rekisteröitymisen yhteydessä voit määritellä laskutusosoitteen jos haluat, että maksajana on esimerkiksi oppilaitos.